Skip to main content

hey you~~

Hey you...

Hanya dua patah kata ini bisa membuatku terbang.

***
Assalamualaikum kepada sesiapa yang membaca post aku kali ini. Biarpun post aku kali ini amat sendu. Eh bukan post, tapi blog. Hahahah (Achooo!!!)😀

Seperti yang diceritakan pada entry aku yang lepas. Siapa yang tewas. Okay, rasa cam apa pula guna perkataan tewas ni. Tapi nak ganti apakan ? Sambungan cerita kali ini, aku tahu Danial mengamuk gila dengan aku sampai tak nak tegur aku. Kadang tu adalah gatal tangan tengok profile dia, nak tengok dia update status. Nampak banyak ayat kebengangan je. Maklumlah kerja macam tu memang stress. Ok, straight to the point

21 November 2016

Pada petang tu, mak aku ada appointment dengan doktor. Setelah doktor check sakit mak aku, doktor terus kata yang mak aku kena tahan wad dalam beberapa hari. Sebab ada jangkitan kuman pada tiub perut mak aku. Untuk pengetahuan mak aku ada sakit buah pinggang dan jalani dialisi CAPD tiap hari. For those yang tak tahu tu, haa, pergi google sekarang. Malas nak explain hahaha.

Sementara kebosanan dalam wad, aku ambil angin duduk kat lorong laluan wad tu. Ada banyak kerusi kosong. Tak silap aku waktu ni aku ada hati dengan seorang doktor. Doktor Hayat namanya. Doktor Hayat ni boleh dikategorikan handsome. Mata sepet, mmmm adalah muka chinese sikit. Masa aku duduk tu, aku menanti kehadiran di pintu gerbang itu. Sampai aku pergi snap pic gambar pintu tu and post kat Wechat,


Menanti kehadiran doktor hayat


Aku pun click button send. So itulah status terbaru aku. Suddenly, ada someone PM aku. Aku pun tengokla siapa ajak aku chat ni. Tup2 'A message from Mohd Danial'. Agak terkejut lah kan masa tu. Masa tu sempat lagi aku buat senyuman sinis depan handphone aku. Tanpa lengah aku pun tekan conversation tu.

"Hey! I never thought that you were a doctor". Kening aku berkerut. Doktor?

Aku : Haa? I bukan doktor la
Danial : Oh, i thought you doktor because post gambar tu tadi
Aku : No lah, my mom masuk wad hari ni. I saja post pic tu
Danial : Oh kenapa? mak u sakit ke?
Aku : Sakit buah pinggang. Ada infection
Danial : Allahu, may your mom get well soon
Aku : Aamiin. Btw, kenapa u chat i ni? Bukan hari tu u kata tak nak chat ke?
Danial : Sorry, masa tu i stress. Tu yang i cakap macam tu.
Aku : Oh its okay
Danial : So whats up now?

Macam-macamlah kami chat lepas tu. Memang rasa kelakar bila ingat balik. Dan akhirnya dia tewas jugak. Dia yang tegur aku. Aku masa dia gaduh ngan aku tu aku tak berharap pun dia chat aku. Nak tergelak pun ada dia ingat aku doktor. 

Dan hari demi hari, kami chat sampai setahun lamanya kami kenal. Banyaklah kami gaduh. Nak tahu gaduh sebab apa? Sebab dia nak pic aku free hair. Ya ampun, apasal dia nak sangat tengok aku tak pakai tudung? Kang aku tunjuk rambut mak limah aku baru tahu. Mungkin sebab dia selalu kapel dengan orang free hair. Tu yang dia tak hairan bab aurat tu. Haih, tak tau nak kata apa.

Marilah sama2 kita doakan dia agar berubah dan dikurniakan hidayah.

Comments

Popular posts from this blog

Hey, I'm back!

Assalamualaikum, warga blogger semua. Emmm rasanya siapa je kan yang baca blog aku ni. Hahahaha!! Sudah sekian lamanya aku tak update. Rasanya lebih setahun mungkin. Aku pun tak tahulah. Sama ada aku sibuk atau malas. YA! Malas actually sebab tak tahu nak bebel apa dalam ni. Untuk pengetahuan anda, aku sudahpun menamatkan zaman diploma aku pada 17 April 2017. Dalam kos Sains Geomatik (Sistem Maklumat Geografi). Oh seriously, i nak cakap i tak minat langsung dengan course ni. Subjek yang paling i benci dalam kos ni,  Cadastral, Calculus, Math Engineering dan.... Praktikal ! LOL! I don't know why. Tapi tiba-tiba kali ni terdetik untuk menceritakan pengalaman praktikal aku. Alaa, siapa je yang baca kan. Tak salah kan i nak mengumpat sini. Oops! 21 November 2016 Aku diterima masuk dan melaporkan diri ke Jabatan Perancangan Bandar dan Desa. For those yang tak tahu ni jabatan apa, let me explain. Explain sikit jelah, memandangkan aku bukannya budak town planning. Secara umumnya jaba

Tak Seindah Mana

1 November 2016 Handphone di tangan ku letakkan di atas meja. Plug charger ku capai lalu ku cucuk ke handphone ku. Handphone aku bateri sangat lemah dan hampir mati. Just then, aku terima satu mesej daripada wechat. A message from Mohd Danial. Aku pun buka mesej itu. Dia tanya khabar, apa yang aku buat. Macam macam soalan lagilah dia tanya. Sehingga aku rasa begitu seronok ada kawan peneman bosan di sini. Sedang jariku ralit menaip segala persoalannya, ibuku memanggil untuk makan. I just left the phone without tell him that i'm going to have my lunch. Setelah 15 minit, aku buka Wechat. Banyak mesej daripada Danial Ilyn... Where are you?? Ilyn?? Oh ilyn... Aih Hilang pulak dah dia You buat apa tu!!! Tanpa berlengah aku terus jawab yang tadi aku makan. Ya, dia tak marah pun. Dia kata sorry mengganggu. But then aku kata dia tak mengganggu pun. Kami pun sambung bersembang berborak kosong. Tapi tiba-tiba dia tanya aku sesuatu. "Ilyn... Can I have your picture??&qu